Dagens träning

Igår körde jag styrketräning, vilket innebär att dagen till ära bjöd på lite konditionsträning. För Er som kanske inte vet kör jag en split där jag varvar styrketräning med cardio varannan dag. De dagar jag känner att kroppen inte är mottaglig för tung styrketräning byter jag ut denna mot TRX.

Bild tagen av Fever 2007. 

Jag körde 45 minuter spinning samtidigt som jag tittade på UFC 125. Trevlig kombination som gör att tiden flyter snabbt. Flåset kändes riktigt bra genom hela passet och det känns verkligen som om en veckas snusstopp har gjort under för den kardiovaskulära förmågan. Jag ser fram emot att få riktigt bra flås igen, allt för att kunna köra fighting och tung styrketräning på ett effektivt sätt.


Efter träningen var det dags att fylla på med lite 
energi i form av kyckling och rotfrukter. 

I morgon kör vi axlar och mage!

// Calle

Inga kommentarer: