Veckan som gått #Fitness #Kyokushin

Under veckan som gått har jag kört totalt 5 pass, 3 kyokushinpass och 2 styrkepass. Det blir totalt 7 timmar träning.

Tanken från början var att jag skulle kört styrka idag, men rivstarten med en ny säsong karate har tait ut sin rätt. Jag känner mig lite förkyld och benen känns som bly ;) Jag har gjort mitt bästa för att försöka kurera mig efter bästa förmåga för att kunna träna i morgon igen. Det bästa är förmodligen att vila på saken.
Kagemi biraki

Igår, lördags, hade vi 10-årsjubileum på klubben och firade genom att genomföra en japansk tradition vid namn Kagemi Biraki. Traditionen handlar kort och gott om att göra sig av med det gamla och bjuda in det nya året. Passet innehöll väldigt mycket teknikträning med blockeringar, slag och sparkar och höll på i 2 timmar.
I slutet av träningen fick vi även köra krosstekniker, eller tamashiwari, som det heter på japanska. Trots att det var minst 8 år sedan jag provade på det hela sist var det inga problem att slå sönder en planka (runt 20 mm). Jag ångrar dock att jag inte testade två plankor, men chansen kommer säkert igen :)
Sammanfattningsvis var det ett ganska tufft pass (att köra 3-siffrigt med höga sparkar suger syre) men riktigt roligt!

Om jag känner mig återhämtad i morgon är det karate som gäller även då. Det riktigt kliar i kroppen efter kampsort just nu och det känns underbart.

// Calle

Inga kommentarer: