Träning på riktigt #Kyokushin

Dagen till ära var det dags för cardio igen, och idag skulle det köras ordentligt, idag var nämligen dagen då jag gjorde comeback på Karate-klubben! Det är cirka 9 månader sedan jag skadade min fotled under kumite (fightträning) och jag har fortfarande känningar i den. Dock är det såpass bra nu att jag kan sparras med den igen.

Fotleden på ortopedkliniken

Jag var lite nervös innan passet, men väl under träningen var det som om man aldrig hade gjort något annat. Skönt. Flåset kändes egentligen helt obefintligt under passet, men jag var i alla fall inte ensam. Det var nämligen det tredje passet på terminen.

Sammanfattningsvis hade jag jag riktigt roligt, även om det var ganska jobbigt bitvis. Men är det inte jobbigt är det inte träning, right? ;)

// Calle

Inga kommentarer: