Axlar, biceps, mage och majonnäs!

Dagen efter en massiv ätardag var det dags för det efterlängtade axelpasset! När man är såpass välfylld inför ett pass känns det alltid extra motiverande att åka till gymmet.

Axelpasset gick riktigt bra och jag kunde köra ganska tungt med bibehållen kontakt i musklerna (jag är en av de där som tycker att man bör ha kontakt igenom hela övningen...). Biceps var som vanligt, intetsägande. Jag har alltid haft svårt för biceps, så det skulle vara kul om det vände. Men det kommer väl. Tänk om det var lika enkelt att köra biceps som axlarna eller magen för den delen, då skulle man ju kanske kunna bli lite grov ;)

Min nya rutin på söndagar har blivit att förbereda maten inför veckan som kommer. Igår var jag och handlade nätfärs (1.5 kilo) som jag grillar som hamburgare. Just grillning är en ganska tacksam tillagningsform eftersom en hel del av fettet rinner av. Hamburgare har för övrigt ett oförtjänt dåligt rykte. Man kan ju egentligen göra dem hur nyttiga eller onyttiga som helst beroende på tillagningsform och/eller tillbehör. Jag brukar äta mina med dijonsenap, ketchup och en klick majonnäs. Även på diet!

Underskattat livsmedel.

Det här med majonnäs är också ganska kul. 99% av alla människor likställer majonnäs med onyttigt. Detta kunde egentligen inte vara mer fel. Om man tittar på innehållet i majonnäs: Vatten, rapsolja, senapsfrö, äggula, ättika, salt och kryddor. Som Ni kan se är ju innehållet klockrent! Så länge man inte överäter av det är det en alldeles utmärkt källa till fett. Kombinera med omega 3 så är du nästan hemma...

I morgon är en ny arbetsvecka och vecka 2 på dieten.

/ Calle

Inga kommentarer: