Update på bröst/tricepspass

Precis hemkommen från ett av århundradets svettigaste pass :) Gymmet var otroligt varmt, och kombinationen med mitt taskiga blodtryck fick mig att svettas något kopiöst. Vi snackar nästan sanitär olägenhet... ;) Ok, jag var varm redan innan passet eftersom jag körde motorcykel dit (skinnställ är "ganska" varmt för er som inte visste).

I det hela gick passet helt OK. Jag värmde upp axlarna lite innan jag började att lasta på i bröstövningarna eftersom jag fortfarande har lite träningsvärk i dem och i samband med detta kände jag direkt att jag hade potential till bra pump. Mycket riktigt fick jag nästan öststatspecks med pumpen. Det hade varit trevligt om det kunde hänga i lite längre... :)

Efteråt blev det i vanlig ordning min 50/50-drink, dvs 50 gram maltodextrin och 50 gram Mr Big Muscle Protein (mix mellan 4 olika proteiner, snabba och långsamma).
Det nya "modet" är ju att inte ha snabba kolhydrater i sin post workout-drink utan endast protein eller EAA. Dock märker jag STOR skillnad på att skippa dem efter passen. Jag blir mycket lättare krasslig utan de snabba återställarna efter avlutat pass.

Mitt absoluta favorittransportmedel :)
Suzuki SV 650 S K4

Ha en trevlig kväll

/ Calle

Inga kommentarer: