Powerwalk for the win!

Idag bestämde jag mig för att köra lite oldschool, så det fick bli en powerwalk direkt på morgonen.
För att motverka katabolspöket tog jag 10 gram EAA innan. Detta är dessutom en aning uppiggande. Nytt för denna dieten är att jag undviker stimulantia så långt som möjligt (koffein m.m.) för att hålla stresshormonerna och blodtrycket i schackt.
Hade dessvärre ingen pulsklocka på mig, men dock min Iphone. Enligt den så blev det totalt: 45 minuter och 5.2 km. Eftersom jag har en kondition som lämnar lite åt fantasin så var det tillräckligt ansträngande för att ge resultat så här långt in på dieten åtminstone.

Har nästan glömt hur skönt det är att köra morgonpromenader innan alla andra är ute, samtidigt som man lyssnar på tung metal, givetvis.

Ps. Morgonvikt idag: 82 kg.

/ Calle

Inga kommentarer: