Dagens benpass och nyfunnen kärlek

Idag var det dags för ben igen. Just benpasset är det tuffaste av samtliga pass för mig, och detta passet var inget undantag ;)
Jag började med frontböj där jag gjorde en 8:a på 90 kg, vilket jag är nöjd med. Visst, jag skulle kunna vara starkare, men det kommer. Nyheten för detta passet var att jag återintroducerade en gammal klassiker: Gående utfall med hantlar! Jäklar vad bra den övningen tar. Både i framsida lår och gluteus! Denna övningen måste jag börja köra oftare. Kul med lite omväxling om inte annat. Kommer förmodligen inte att kunna gå de närmsta dagarna... :)

Nu är det dags för sängen. Ska upp tidigt och lämna min bil på Peugeot, igen... Kommer aldrig att köpa en fransk bil igen...

/ Calle

4 kommentarer:

Pierre sa...

90*8 i frontböj, ey? Det ska jag försöka slå nästa vecka! ^^

Calle sa...

Pierre: Det är säkert inga problem!
Sen är du ju grövre in mig! :)

Johanna Trulsson sa...

Hade du kanske kunnat rekommendera något av proetinerna på StyrkaDirekt hemsida?

Hy-Pro är kanon enligt mig, men vilket av deras protein passar efter träningen och smakar okej?

Tack på förhand och för en kanonblogg!

Calle sa...

Johanna: Roligt att höra att bloggen uppskattas! Jag kör alltid på Mr Big Muscle protein efter träningen. Den innehåller fyra olika sorters protein och har en bra sammansättning just efter träningen. Den blir inte alls så tjock som Hypron, kan vara bra att tillägga. Jag gillar citrofresh som är precis vad den heter, en fräsch smak av citrus.