Gårdagens kost i stora drag

Jag har ju fått önskemål om att specificera vad jag äter om dagarna. Eftersom jag inte har alla mått och enheter här just nu så kommer jag göra några grova uppskattningar, men jag lovar att återkomma med exakta siffror :)

Frukost: 50 gram HyPro, ett knäckebröd med tomat, gurka. 1 omega-3.

Lunch: Sushi eller tonfisksallad. Beror lite på vad jag har för träning senare under dagen och hur stort behov av kolhydrater jag har för dagen.

Mellanmål: 50 gram HyPro, en frukt. 1 omega-3.

Innan träning: 10 gram EAA, 3 kapslar Kre-alkalyn samt 2 kapslar NO. Ibland ett knäckebröd till detta för att öka mättnadskänslan.

Direkt efter träning: 50 gram Mr Big (Vassle och kaseinprotein), 30-40 gram maltodextrin. Mängden maltodextrin beror på vilken muskelgrupp som skall köras. Vid exempelvis benpasset är jag i behov av mer kolhydrater jämfört med axlar/mage-passen.

Middag: 300 gram nötkött plus valfri långsam kolhydratskälla á 100 gram.

Kvällsmat: 1 kesella, 20 gram HyPro, 100 gram frusna bär, sötningsmedel, 1 dl mjölk och vatten. Mixas som en drink!

Så här ser det ut i stora drag. Givetvis varierar jag till viss del, men detta är basicupplägget :)

// Calle

Inga kommentarer: