Dagens vikt och träning

Ikväll ska jag trotsa vädrets makter och ge mig iväg till gymmet för att köra bröst och triceps.

Det känns som om det var ett tag sedan jag körde bröstet ordentligt så det skall bli kul. Jag har så långt framskridna planer för passet att jag redan nu funderar på att köra lite bänkpress dagen till ära. Normalt
sett kör jag aldrig bänkpress då det påfrestar framsidan av mina axlar allt för mycket, men nu är jag riktigt sugen på att testa igen. Jag räknar dock inte med några mastodontvikter då det var ett bra tag sedan sist. Kan jag köra några reps på 100 kg är jag riktigt nöjd ;)

Deffad coach på FF 07. Observera ansiktsformen ;)

i morse vägde jag mig för första gången på ett par veckor (har helt enkelt inte brytt mig innan) och jag fick en smärre chock! Jag var i sekunderna innan vägningen helt övertygad om att jag skulle ligga strax under 80 kg, men till min stora förvåning låg jag på endast 76,1 kg vilket är helt perfekt.
Jag har förmodligen Periodisk Fasta att tacka för detta, då jag har slarvat en del med maten och träningen den senaste tiden. Det skall det dock bli ordning och reda på nu. 

Detta är f.ö. ett ganska vanligt fenomen hos de som är "aktiva" inom kroppsbyggning. Man svälter ner sig själv under flera månader och är totalt radarstyrd för att nå sitt mål. När det hela är över, ofta på loppet under en timme, börjar frosseriet. Den fina formen som man så hårt har slitit med försvinner på loppet av 14 dagar. Det är egentligen som om man aldrig var i form ö.h.t.
Märkligt beteende det där. Jag själv har inte varit ett skit bättre förens nu egentligen. Jag har lyckats hålla mig under 80 kg, en gräns som jag med lätthet kom över under loppet av ett par veckor innan jag testade Periodisk Fasta.

// Calle

Inga kommentarer: