Metal and Iron

Då var det äntligen dags att köra igång på allvar igen. Denna gången skall inget få komma i vägen. Har man inte tid, får man ta sig tid, helt enkelt.
Sagt och gjort drack jag mina EAA, höjde musiken (endast metal som gäller vid styrketräning) i mp3-spelaren, örfilade mig själv pigg och började mata på...

På schemat stod rygg, underarmar och baksida axlar.

Oldschool från 2005. 

Jag värmde upp i latsdragen på 60 kg för att känna efter hur dagsformen var och jag kunde snabbt konstatera att jag kände mig riktigt stark, eller ja, allt är ju relativt. Jag kände mig stark för att inte ha tränat på en vecka, om vi säger så.

Jag körde totalt fyra övningar för ryggen: Kronlyft, Latsdrag, Sittande rodd samt stångrodd.
Egentligen alla övningar förutom stångrodden gick riktigt bra. Stångrodden körde jag sist, så det är kanske inte så konstigt att jag kände mig lite seg i denna övningen.

Högsta-vikter under passet:

Kronlyft: 200 kg.
Latsdrag bakom nacken: 80 kg av 100.
Sittande rodd (v-grepp): 85 kg av 100.
Stångrodd: 60 kg.

För baksida axlar körde jag som vanligt framåtlutade hantellyft, mer behövs inte enligt mig. Denna muskelgrupp får såpass med stryk under ryggträningen. Det samma gäller f.ö. underarmarna så där körde jag Captain of crush 3 x max. That´s it.

Annars har dagen varit helt OK. Har hunnit med Stockholm tur och retur för att träffa lite mediebyråer tillsammans med en kollega vilket gick bra.

I morgon är ännu en fullspäckad dag, så häng med då!

// Calle

2 kommentarer:

Daniel sa...

hur fan roterar man filmerna då..hittar fan inte det.suger..ha

Calle sa...

Daniel: Du får ladda ner något lämpligt program. Förslagsvis Quicktime Pro.

// Calle