Update: Ben

Kvällens benpass var verkligen ingen lek. Redan efter första uppvärmningssetet i frontböjen hade jag sådan pump i benen att det näst intill gjorde ont i dem. Det hade inte skadat med lite bättre flås heller.

I det stora hela gick det riktigt bra, för jobbigt skall det ju vara, eller hur? Jag brukar säga att: "Mår du bra när du kör ben, då gör du fel". Det säger kanske en del om mitt mindset när jag går in på gymmet för att plåga mina finlandssvenska påkar...
Efter drygt halva passet mådde jag så illa att jag var nära att springa till papperskorgen ett par gånger, men jag lyckades hålla mig.

 Lite oflexat från Dc 07.

Nytt för idag var att jag körde benpress ordentligt för första gången på flera år då jag har fått alldeles för bra tillväxt i mina gluteus just av denna övning. Nu skall jag dock återintroducera den igen då jag tycker att den ger bra råstyrka i benen. Det blev dock inga vikter att tala om idag då jag behöver några pass på mig för att vänja kroppen vid övningen igen.

Nu sitter jag här i soffan och känner redan hur mycket stryk benen har fått då de värker lite lätt. Men det är ju så det skall vara. No pain no gain.

// Calle

5 kommentarer:

Daniel sa...

du ska ge fan o snipra mig :D

Calle sa...

Danne: Haha! Såg du mitt sista spel? 0 deats och 13 kills. Hooyah!!!

Daniel sa...

shut the fuck up or I will shut u up the next time :D hehe..ja jag såg det. bra runda. nice

Calle sa...

Danne: Haha! Inte mitt fel att du är kass på MW2... :D Ligger f.ö. före dig på: Level, poäng och antal kills... Illa illa!

Daniel sa...

ha lever 66 nu så :D..går så när man hade ett uppehåll på nästan 2 veckor..tappade suget tyvärr...det straffar sig :D..