Update: Bröst och triceps

Sagt och gjort var det dags för dagens pass. På schemat stod Bröst och triceps.

Bröst är väl egentligen ingen favorit, mest för att jag alltid har haft svårt att få ordentlig kontakt med just denna muskelgrupp. Idag kändes det dock helt OK.

Jag började i vanlig ordning med att värma upp lite lätt med cable flyes. Detta är lite av kutym för mina bröstpass att inleda med flyes då man ger bröst och axlar möjlighet att få ordentlig genomblödning innan man börjar lasta på med mer vikt. Jag körde totalt tre övningar för bröst: Cable flyes, hantelpress och flyes i maskin. Inga märkvärdiga vikter alls idag, men helt OK intensitet.

Tricepsdelen däremot gick riktigt bra där jag körde fullt mag (Nordic gym) plus 12 kg som extravikt i tricepspressen! Jag avslutade det hela med liggande tricepspress med stång där jag körde på 60 kg som mest. Helt OK.

Väl hemma var det dags för mat då jag inte kör någon typ av kosttillskott efter träningen nu för tiden, endast EAA under själva passet.
Dagen till ära testade jag och tjejen något nytt: Rådjursfärs! Jag måste säga att det smakar helt OK och är betydligt magrare än den traditionella ox eller blandfärsen man normalt brukar se i affären. Enligt Åke P's hemsida skall fetthalten ligga mellan 1-3%.

Chili con carne à la rådjur

I morgon är det ingen träning, men märk väl: Sverige vs. Finland i hockey!
Några av Er vet kanske att jag är 50% Svensk och 50% Finsk, så dessa matcher får alltid mitt hjärta att dunka på lite extra :) Oavsett utfall så är det förvisso en win win-situation för mig... Klockan 06:00 börjar dramatiken, så det är till att stega upp extra tidigt som gäller i morgon.

// Calle

1 kommentar:

Anonym sa...

ser gott ut! får man testa.
är sj igång nu...
kämpa på du! jag håller koll ;-)

mvh Mats