Snabbt axel och magpass

Kvällens pass var ett riktigt maratonpass! Jag hann med både axlar och mage på cirka 30 minuter.
Som jag har nämnt tidigare i bloggen har jag ganska lätt för axlar och får snabbt pump i dem, så detta är ett ganska tacksamt pass att köra snabbt på.

Under passet körde jag en drink innehållandes: 10 gram EAA samt 15 gram Rage.

Övningar och maxvikter:

Axlar:

Sidolyft med hantel (uppvärmning). 5 kg x max.

Axelpress med hantlar. 32.5 kg x 7 reps.

Millitärpress bakom nacken: 65 kg x 8 reps.

Sidolyft med hantel: 10 kg x 10 reps.

Mage:

Wire crunches: 80 kg x 7 reps.

Crunches: Kroppsvikt x max.


Väl hemma var det dags att fylla på med lite energi i form av en frökuse, 150 gram kalkonbacon och 4 stycken stekta ägg (hela). Riktigt schysst post workout mat i min värld, möjligtvis lite för mycket fett. Dock är det en hel del protein samt kolhydrater i målet vilket är gynnsamt. Ägg är dessutom bra för hormonproduktionen, vilket är ett stort plus.

Post workout meal.

I morgon blir det med all säkerhet vila då jag har kört igenom hela kroppen under cirka en veckas tid. Det känns som om det inte finns en muskelfiber i kroppen som är intakt, så vilan är välbehövlig.  Det där med vila och återhämtning är så oerhört viktigt, och det är väldigt sällan det är gynnsamt att träna när en muskel inte känns helt återhämtad. 

Resten av kvällen komer att tillbringas i soffan med benen i högläge. Allt i återhämtningens tecken.

// Calle


Inga kommentarer: