Dagens cykling

Till det extremt vackra vädret till ära insåg jag att det vore helgerån att träna inne på det kvalmiga gymmet, så jag valde att sticka ut på lite skogscykling istället. Det var helt rätt val såhär efteråt. En underbar tur i underbara miljöer.

Trots relativt lång transportsträcka till och från stigarna, cirka 9 km enkel väg, kändes benen riktigt fräscha ute i skogen. Det känns betydligt bättre nu konditionsmässigt jämfört med jag var ute och körde mitt första pass, så visst går det i rätt riktning.

Medelhastigheten är väl ingen höjdare direkt, men till mitt försvar kan jag säga att skogsetapperna präglades av ganska stökig och teknisk terräng vilket såklart innebär långsammare hastighet. Dock passar det mig ganska bra nu när flåset är långt från optimalt. Dock är det en bit kvar innan jag med gott samvete kan anmäla mig till Bockstensturen som är min målsättning just nu. Det är 70 kilometersloppet som hägrar :)

Nedan kommer lite stats och bilder från turen. Visst ser det inte helt fel ut? ;)


Date: 3 jun 2010 6:29 pm
Distance: 26,0 kilometers
Elapsed Time: 1:36:28
Avg. Speed: 16,2 km/h
Max. Speed: 42,9 km/h
Avg. Pace: 03' 43" per km



 Väl hemma blev det påfyllning av energi, med fokus på kolhydrater, för att fylla upp de trötta benen: 200 gram fullkornspasta, 150 gram kalkonbacon och lite parmesanost. Underbart gott efter en sådan tur.

// Calle

Inga kommentarer: