Rekreation på Skrylle

Efter en lång dag på Malmö högskola och mediekonferensen Moving Images var jag helt slut. Det tär på krafterna mer än vad man kan tro att sitta fokuserad och lyssna en hel dag.

Hur som helst hade jag redan innan bestämt mig för att sticka ut och cykla efteråt, oavsett väder och eventuell trötthet. Sagt och gjort så svepte jag en drink bestående av 40 gram protein och 30 gram Vitargo.


Jag packade det nödvändigaste såsom verktyg, extraslang och pump samt hänge upp cykeln på mitt nyinförskaffade ställ.

Väl framme på Skrylle hade vädret försämrats en hel del. Temperaturen låg på 14 grader och det duggregnade. Även om det låter otrevligt var klimatet riktigt behagligt när man väl fick upp värmen.


Totalt blev det 1.2 mil ren skogskörning som betades av på 1 timma och 20 minuter. Ett riktigt skönt pass. Dock gjorde den bristfälliga konditionen sig påmind vid ett par tillfällen i uppförsbackarna, men ingen stress. Konditionen kommer.

Skrylle bjuder på ganska teknisk körning, något som passar mig bra nu när konditionen inte är optimal. Dock blev jag förvånad över vissa av backarna där man fick ordentligt med fart nedför, och mjölksyra i låren uppför... ;)

 Lite smålerigt efter passet. Jag tvättar och smörjer in alla 
vitala delar efter varje tur. 

I morgon är det gymmet som gäller. Bröst och triceps, närmare bestämt. 

// Calle

Inga kommentarer: