Vilse på Skylle

Idag åkte jag tillbaka till Skrylle för att utforska stigarna lite närmre efter ett par dagars vila. Jag velade in i det sista om jag skulle styrketräna istället, men eftersom vädret var helt OK tänkte jag att det var lika bra att passa på, dessutom behövs cardion. Både ur estetisk såväl som funktionell synvinkel.

Väl på Skrylle var planen att jag skulle ta mig lite djupare in i skogen då jag endast touchade områdets poteintial efter en en snabb koll av GPS:en sist. Skrylle är inget jättestort område, men tydligen alldeles tillräckligt stort för att jag skulle köra vilse :) Turligt nog är iPhnonen utrustad med en utmärkt karttjänst.
Dock fick jag se en hel del nya miljöer som var synnerligen trevliga, så helt tokigt var det inte ändå såhär i efterhand.

Vindskydd med eldstad  i mitten. Kanske något för 
semestern senare i sommar?

Trots det vilsna irrandet omkring på grusvägar och naturstigar fick jag till en riktigt härlig tur på 1.7 mil under cirka 1.5 timmes cykling. Inget tävlingstempo med andra ord, men som jag skrev tidigare i bloggen är Skrylle bitvis ganska tekniskt med en hel del sten och hala rötter. Det finns snabba partier, men de är lätträknade. Dessutom tenderar dessa att åtföljas av lika långa partier uppför... ;)

Flåset börjar sakta men säkert att förbättras vilket framförallt märks när man kommer till partier med motlut. Dock är det fortfarande en lång väg till en acceptabel cykelform.
Jag har funderingar på att köra vissa pass på asfalt för att kunna pressa konditionen mer, men vi får se. Tiden skall ju finnas för detta också.

Jag och cykeln pausar för en stund. Otroligt skön 
känsla att bara sitta i skogen och insupa alla dofter
och ljud. 

I morgon blir det styrketräning, axlar och mage, för att vara lite mer precis :)

// Calle

Inga kommentarer: