Premiärtur i Genarp

För första gången någonsin körde jag till Genarp för att se vad detta avlägsna skogsparti kunde erbjuda. Snacka om att jag blev positivt överraskad!

Jämfört med cyklingen som Skrylle erbjuder är Genarp ljusår bättre.

 Typisk miljö i Genarp. Otimalt för cross country. 

Under rundan på cirka två mil fick jag uppleva lera, rejäla backar, hopp, tekniska partier rejäla utförsbackar m.m. m.m. För att inte tala om att jag behövde cykla tillbaka samma väg som jag kom, utan kunde följa valfri slinga och hamna där jag började.

Ett minus var dock sommarfaunan som innebär en hel del brännässlor (ouch!) och mygg. Det senare problemet har egentligen en enkel lösning, stå inte still... ;)
Såg dessutom en padda, modell större. Då vet man att man är i skogen, på riktigt.

 Bitvis lerigt. I like.

Förutom den bästa cykelupplevelsen på väldigt länge kändes flåset helt OK. Denna gången hade jag även sett till att fylla på med ordentligt med energi innan passet.
När det kommer till konditionsidrotter är det bara att glömma allt vad lowcarb heter, åtminstone för min egen del. Det är som natt och dag i hänseendet prestationsförmåga de dagar jag har ätit ordentligt med kolhydrater respektive ätit lite kolhydrater.

 Rengör alltid grundligt efter varje pass samt 
smörjer slitdelar. En gladare cykel, helt enkelt.

I morgon står styrketräning näst på schemat. På agendan står: Bröst och triceps!

// Calle

Inga kommentarer: