Planeringen som gick åt skogen

Idag hade jag tänkt att hinna med en hel del, och det har jag gjort också. Dock inte så mycket som jag hade hoppats på.
Jag hade beställt diverse saker som skulle hämtas, bland annat min cykelhållare som jag berättade om i föregående inlägg.

Sagt och gjort åkte jag för att hämta den (det var beställningsvara) på Mekonomen. Jag svängde snabbt in på deras pakering, glad i hågen för att jag löst problematiken med transporten av min cykel. Men vad händer? Affären har flyttat till en helt annan del av Lund. Klockan är runt halv fem, vilket gör att det är rusningstrafik i hela staden. Men det är inget att be för, jag måste hämta den för att kunna sticka ut i skogen för att cykla.
Nu är jag framme vid deras nya adress. Jag säger till killen i disken vad jag har beställt och han går och hämtar den. Den unge killen räcker över paketet till mig och säger att jag ska betala i kassan. På väg till kassan ser  jag att paketet är lite transportskadat och varpå det trillar ut en mutter. Givetvis plockar jag upp denna.

I kassan påpekar jag att lådan är trasig, och att det trillade ur en mutter. Killen i kassan försäkrar mig om att det inte är någon fara, de har ju kontrollerat innehåller... Skulle det vara så att det fattas något skall jag bara komma tillbaka.

Väl hemma börjar jag glad i hågen att montera hållaren. Jag kan säga att jag förstår varför Thule, som tillverkar produkten, valt att inte montera själva då denna process var ganska knepig och enerverande.
Givetvis upptäcker jag mot slutet av monteringen att det fattas EN mutter. "Men för helvete", utbrast jag och letade frenetiskt efter delen. Dock var letandet helt fruktlöst, och eftersom jag inte hade någon som helst lust att reklamera gjorde jag en patentlösning.

När väl monteringen var klar hade klockan blivit runt åtta. I princip hela den arbetsfria biten av dagen hade gått till en massa skitgöra utan att jag hann med det jag verkligen ville idag: Cykla.

Såhär blev det till slut. En repa på bilen, och en patentlösning senare...


Thule Clip On 9103.

Förhoppningsvis hinner jag cykla i morgon istället...

// Calle

Inga kommentarer: