Nu har jag Flow

Just nu känns det mesta ganska bra. Kroppen blir tightare för varje dag som går utan att musklerna känns trötta. Faktum är att jag verkar hålla min vikt ganska bra trots att jag ser visuell skillnad.

Jag håller på att testa av ett nytt dietupplägg som är baserat på metoden Periodisk fasta. Det innebär att jag fastar 16 timmar per dygn och äter 8. Hade Ni frågat mig om detta för ett par år sedan hade jag bara skakat på huvudet och frågat er om Ni var galna, men nu ser jag i praktiken vilka fördelar denna typen av dietupplägg har.
Framförallt blir livet i sin helhet betydligt enklare när man inte behöver äta var 3:e timme för att undvika katabolspöket.

Ikväll är det gymmet som gäller. Håller även på att testa ett nytt träningsprogram som ser HELT annorlunda ut mot mitt förra. Det är lite för tidigt för att utvärdera detta, men omväxling förnöjer säger man ju.


// Calle

3 kommentarer:

Kalsongmannen sa...

Kul att du också hoppat på PF-konceptet, jag tycker det är helt kanon faktiskt. lycka till nu framöver så ses vi 28/11!

Micke sa...

Ska bli mycket intressant att följa din nya diet!
Keep up the good work!

Calle sa...

Kalsongmannen: Ja det känns faktiskt riktigt bra än så länge. Långt över förväntan om jag skall vara helt ärlig.
Det gör vi med all sannolikhet :) Kör hårt!

Micke: Tack ska du ha, alltid kul att få veta när folk uppskattar det man gör. Jag kör så hårt jag bara kan, ska bli hård!

// Calle