Total sömnbrist

Denna natten var total katastrof. Jag har inte sovit en enda minut (utan att överdriva) på hela natten. Jag var otroligt varm i hela kroppen och kunde verkligen inte somna. Man kan ju hoppas att det beror på termogen effekt... :) Skämt o sido, det är ett ganska vanligt fenomen det där med sömnbrist på natten. Kroppen är så inställd på att hitta föda att den helt enkelt protesterar mot sömn till slut. Dock brukar detta vara övergående för min del.
Efter att ha lagat och vridit på mig i ett par timmar gick jag helt enkelt upp igen för att sätta mig och koda lite på Newflash.se.

Ikväll är tanken att jag ska köra ben, men jag får nog se hur pass trött jag kommer att vara. Jag menar, det är jobbigt som det är att köra ben.

Annars flyter dieten på ganska bra just nu. Som jag skrev igår börjar jag känna av kcal-underskottet nu. Känner mig helt platt och trycklös i kroppen...

Morgonvikt idag: 75 kg. Lite tyngre än förväntat, men jag är ganska vätskig i benen (blir alltid det efter promenaderna), så det kommer nog att gå ner lite tills i morgon.

// Calle

4 kommentarer:

Anonym sa...

Se det som mental träning, Navy Seals är vakna i ungefär 94h under deras hellweek, och kör fortfarande fysisk aktivitet in till slutet :D. all träning i detta laget är väl bra träning då det handlar om att "bryta" ner sig?

Calle sa...

Anonym: Haha! Point taken. Jo, visst fasen är det så. Men man får ju akta sig för katabolspöket...

// Calle

Anonym sa...

jo klart man ska akta sig för katabolspöket, men så länge du äter för att kompensera... lr man bränner ju även när man sover så egentligen borde det ju inte vara så stor skillnad på att vara vaken o sova, så länge du inte gick upp o körde typ intervaller vilket jag tvivlar på :D. Käka lite mer bcaa för dagen
Mvh Jörgen
ps va jag som skrev ovan också ;D hade lite bråttom glömde namn bara ds

Calle sa...

Jörgen: Jag fastar ju under den tidpunkten ;) Äsch, det är lugnt, så länge man äter tillräckligt med protein under dygnet är det ju lugnt.

// Calle