Ännu en lugn kväll

Jag har inte känt mig riktigt hundra idag heller så träningen fick utebli även idag.

Kvällen har spenderats med lite ostkaka (se föregående inlägg) och lite Modern Warfare 2. Det är verkligen ett riktigt bra spel som är otroligt beroendeframkallande, speciellt online mode... :)
Jag har kommit upp i level 37 nu, men det är ingenting jämfört med en del av de andra spelarna.
Vissa man spelar mot kan inte göra något annat än att sitta online och kriga, vi snackar om "Spider reflexes". I princip omöjligt att spela mot de killarna/tjejerna...


Call of duty - Modern Warfare 2

Imorgon är det fredag igen, och sedan helg. Vi har inte direkt några speciella planer för helgen, förutom träning då. Dock brukar helgerna bli ganska lugna, något jag uppskattar väldigt mycket då mina veckor i regel är ganska hektiska.

En sak som jag inte har skrivit om är att jag har haft sömnsvårigheter den senaste månaden. Jag vet inte alls vad det kan bero på, men vissa nätter har jag inte fått mer än 1-2 timmars sömn. Det räcker att detta upprepar sig i ett par dagar för att allmäntillståndet så klart skall försämras rejält.

Nu ska jag göra mitt bästa för att få tillbaka mina forna sömnrutiner med att lägga mig vid 22:00 (redan för sent idag ser jag nu...), och gå upp vid 06:00. Hade jag fått det att fungera hade det varit det optimala. Dessutom hade det garanterat gynnat träningen, vilket är ett stort plus såklart.

// Calle

4 kommentarer:

Unknown sa...

Du har fått överaktiv hjärna. Det är en kreativ process som pågår där. Därför kan du inte sova. Jag har tyvärr ingen lösning på problemet.

Calle sa...

Martin: Det skulle absolut kunna stämma.
Har fått lite tips av en påläst inom ämnet som jag skall testa.

// Calle

Jörgen sa...

överaktiv? den ena hjärncellen som håller kampsportssinnet spöar på den andra hjärncellen som har motorsinnet lr? :D.

Har en praktisk fråga, vilken fördelning ungefär har du på de olika makronutrienterna? Jag funderar på att lämna det här med lågkolhydrats nämligen ett tag... dock verkar hela min kropp svälla när jag gör det..?

hoppas du haft en skön helg!

Calle sa...

Exakt makrofördelning är ganska ointressant egentligen, framförallt då det kan skilja sig en hel del mellan olika individer.

Att man "sväller" när man äter kolhydrater är fullt normalt pga muskelmassan drar på sig vätska. Man kan såldes få bättre tryck och eventuellt öka i styrka initialt.

// Calle