Dagens träning: Rygg del 2.

När jag kom till gymmet strax innan kl. 13 hade jag fastat i 16 timmar, och trots detta kände jag mig riktigt alert. Under passet brukar jag dock dricka EAA för att inte bryta ner muskelmassa, inga mängder dock, runt 10 gram utspritt på hela passet.

Passet riktigt bra och jag fick till ett nytt PB i sittande rodd (Nordic Gym, 90 kilo av 100 x 7 reps, smalt grepp). Det märks tydligt att styrkan börjar att komma tillbaka nu vilket är skönt.

Konditionen är det dock värre med, den är riktigt usel just nu. Jag har förvisso haft en hel del problem med min allergi under de senaste veckorna, vilket säkert kan bidra till det försämrade flåset.
Jag kommer dock att avsluta samtliga styrkepass med 20 minuter cardio på obestämd framtid för att förbättra konditionen.


Decembercupen 2005

Kosten just nu känns riktigt bra. Jag håller mig fortfarande till upplägget med tre måltider per dag och tillämpar fortfarande periodisk fasta. Till en början hade jag problem med att jag blev "sur" i magen till en början mot slutet av fasteperioderna men det har försvunnit nu.

Vikten har hållt sig hyfsat bra under perioden efter plåtningen och morgonvikten idag var 75,7 kg med en del vätska. Normalt efter diet brukar jag gå upp till runt 80 kg på runt en månads tid. Nu är dock mitt mål att hålla mig runt 75-76 kg som offseasonvikt.


I morgon är det tillbaka till gamla rutiner igen med arbete och allt vad det innebär. Känns helt OK faktiskt, jag gillar mina rutiner och struktur i vardagen.
Ikväll skall jag dock bara njuta av de sista lediga timmarna med en film eller liknande ;)

Vi hörs i morgon!

// Calle

Inga kommentarer: