Bröst och Ultraljud

Även denna helgen har varit förhållandevis lugn med endast ett träningspass (igår, lördag).

På schemat stod bröst och triceps. Bröst tillhör väl kanske inte direkt en av mina favoritmuskelgrupper eftersom jag har extremtsvårt för att få kontakt med min bröstmuskler. Den enda övningen som faktiskt ger mig lite tryck är pec-dec. Triceps går dock alltid bra, alltid tryck och kontakt. Men så är det ju, vissa övningar och muskelgrupper har man helt enkelt svårare för än andra då vi alla är olika uppbyggda. Det finns inget rätt och fel i övningsval egentligen, så länge man utvecklar maximalt med styrka i övningen. Jag avslutade passet med 20 minuter lugn cardio.
Passet gick helt OK och jag har en gruvlig träningsvärk i bröstmusklerna just nu, så man får förmoda att jag gjorde någonting rätt... ;)

Jag styrketränar ungefär var annan dag just nu och det känns riktigt bra. Efter en vecka har jag kört igenom hela kroppen. 


En klassisk reklamfilm som blev förbjuden att visa,
KTM Super Duke. Inspelad på riktiga vägar med trafik. 

Cardion tar jag det lite lugnt med för tillfället då jag har haft lite känningar av takykardi  och extraslag den senaste tiden. Förmodligen stressrelaterat och inget farligt alls, men better safe then sorry som man säger.
Av en händelse ska jag gå på ultraljud nu på tisdag och kolla så att allt står rätt till rent fysiskt.
Som jag har skrivit tidigare gjorde jag ett s.k. Holter-EKG där man registrerar hjärtats arbete under 24 alternativt 48 timmar. Detta gick utmärkt och jag hade inga avvikelser. Ultraljudet gör jag för att få svart på vitt att allt är OK. Jag har gjort detta en gång innan för cirka 5 år sedan där de inte kunde konstatera något mer än att jag var i toppform (gjordes 3 v. innan DC05).
Ska försöka knäppa ett kort på monitorn under undersökningen, så får Ni se hur jag ser ut inuti :)

I morgon är det ben på schemat och jag våndas redan :) Det finns dock inte mycket som är så tillfredsställande efteråt som att ha gett allt på ett benpass, och vara nöjd med vikterna.

// Calle

Inga kommentarer: