Millitärpress med 100% av kroppsvikten

Efter en intensiv med rolig dag på jobbet var jag totalt slut mentalt och fysiskt. Jag hann egentligen inte mer än att få i mig lite mat innan jag slocknade ett par timmar i soffan tillsammans med katten, vilket var oerhört välbehövligt.
Det är något speciellt med att somna och faktiskt få vakna av sig själv, man känner sig avsevärt mycket mer utsövd än om man ställer klockan. Detta är något man verkligen borde unna sig oftare, i värld av ständig prestation på arbetsplatsen såväl som i privatlivet.


Millitärpress bakom nacken. Lånad bild.

När jag väl kvicknade till efter min skönhetssömn var det bara att ladda om för att sticka till gymmet.
På dagens schema stod axlar och mage samt cardio.
Då jag fortfarande känner mgi lite "trög" i kroppen sedan jag var sjuk började jag lite försiktigt med att värma upp axlarna ordentligt med lite sidolyft. Plötsligt slår det bara slint i huvudet på mig och jag känner ett stort behov att mata på med riktigt tunga vikter. Sagt och gjort går jag i rask takt bort till skivstängerna för att köra lite millitärpress.
Givetvis kör man inte tyngst det första setet, åtminstone inte en såpass skadebelägen muskelgrupp som axlar, men jag började lite försynt att reppa på 50 kg vilket kändes som bomull dagen till ära.
Det sista setet, som tillika var det tyngsta, fick jag till 5 reps på 75 kg (bakom nacken, stående) vilket jag är oerhört nöjd med. Det märks att min "friskförklaring" tillät mig att maxa ur kroppen igen.

Resten av kvällen skall tillbringas i lugnets tecken tillsammans med lite potatisgratäng och kalkonbacon. Ibland känns allt bara så jäkla bra.

// Calle

Inga kommentarer: