Konsten att kurera sig

Precis som igår känner jag mig ganska risig, möjligtvis sämre ändå. Träning är bara att glömma för tillfället, speciellt med tanke på att jag drar på mig luftvägsinflammationer lite lättare än medelsvensson p.g.a min astma.

Några speciella huskurer kör jag dock inte, utan klassiker som c-vitamin och enchinagard är det som gäller. Utöver detta så har jag fått för mig att ett energiöverskott är ganska viktigt när man är sjuk då det kostar ganska mycket energi för kroppen att bekämpa virus och/eller bakterier. Just därför är jag extra noga med att äta på lite extra de dagar jag känner mig krasslig.


SAAB - Med flygplan i generna.

Idag hände en sak som faktiskt kändes väldigt olustigt för mig. Det blev officiellt att SAAB kommer att läggas ner.

Då jag är uppvuxen i Vänersborg har SAAB en speciell plats i mitt hjärta.  SAABs fabrik ligger nämligen i Trollhättan (cirka 2 mil från Vänersborg) och jag känner många som arbetar på SAAB, precis som deras föräldrar en gång gjorde.
SAAB har alltid i princip känts som en instutition för många människor, inklusive mig själv, och att det en dag skulle begäras i konkurs känns idag overkligt. De tillverkade dessutom fantastiska bilar och låg på många sätt i framkant gällande utveckling.

Men det är väl så det är, "Made in Sweden" är helt enkelt inte vad marknaden efterfrågar längre. 

// Calle

Inga kommentarer: