Dagens planering

Jag har precis kommit tillbaka från en synnerligen kulinarisk lunch bestående av Ostkaka, mini Keso och lite sylt. Inte helt optimalt, men riktigt mättande och rikt på protein. En patentlösning, helt enkelt.

Det känns faktiskt riktigt bra att vara tillbaka på jobbet, trots att det är en uppstartsperiod nu i början.
I reklambranschen är början av januari traditionellt en ganska lugn månad, så det passar perfekt att frigöra så mycket admin som möjligt nu.

Ikväll blir det inte fråga om någon styrketräning eftersom det känns som om varenda muskelfiber i kroppen värker för tillfället. Det märks att man vilade en del över julhelgen.
Istället kommer jag att köra lite cardio i form av spinning på vår trotjänare i vardagsrummet. Konditionen måste som sagt förbättras och dessutom hjälper den ju till att bibehålla en vettig dagsform.

Utöver de rent visuella fördelarna med att träna konditionen, eller den kardiovaskulära förmågan, så finns det en rad fördelar som gynnar allt från muskeltillväxt till välbefinnande: Ökad insulinkänslighet, bättre syreupptagningsförmåga, ökat mentalt fokus utanför träningen, bättre sexliv, förbättrad återhämtning mellan träningspassen o.s.v.


Pulse Fitness

Som Ni kanske har sett har jag ReDesignat en hel del här på bloggen, och jag är inte riktigt färdig ännu.
Jag är dock alltid noga med att inte göra siten otillgänglig mellan uppdateringarna.
Vad tycker Ni så här långt? Saknar Ni någon funktion, eller specifikt innehåll?

// Calle

5 kommentarer:

Jörgen sa...

kan ju vara kul om du berättar mer om i vilken fas du är i av din träning, uppbyggnad, kondition, deff etc, och mer i detalj går in på vetenskapen/empirin bakom de övningar och kring maten du äter, även tillskott, om du prövar något nytt varför osv? menar inte exakta upplägg med gram, kilo,exakt fördelning men lite mer detaljerat än övergripande :D. Det hade jag velat läsa om i alla fall.

Anonym sa...

Är du en dålig lover nu med andra ord calle *s* / bruno

Calle sa...

Jörgen: Många bra synpunkter, det tackar vi för! Ska försöka skärpa mig i mån av tid!

Anonym: Haha! Helt värdelös förmodligen.

Skämt o sido. Det finns studier som visar på att relativt otränade, obesa, individer upplever en stor förbättring/höjning av libido.

// Calle

Jörgen sa...

Om inte annat förbättras fertiliteten... hur de undersöka kvaliten på sexlivet är ju faktiskt en bra fråga.. :D frågar man partner om betyg från skala 1-10? och i så fall vem vågar vara ärlig?

Calle sa...

Jörgen: Jag antar att det handlar om ökad sexdrift/libido, vilket säkert förbättrar prestationen i sin helhet s.a.s.

// Calle