Överraskande ryggpass

Eftersom jag har vilat mer eller mindre en hel vecka från träningen samt att jag kände mig allmänt trött
efter jobbet hade jag inga större förhoppningar om att få till något mastodontpass. Då det var såpass "länge" sedan jag jag styrketränande, kunde jag välja och vraka mellan muskelgrupperna eftersom ordningen inte spelar någon direkt roll när man har vilat en vecka från träningen...

Jag valde att köra rygg då jag kände att jag behövde köra något jag gillar och känner mig motiverad av. Så här i efterhand var det förmodligen helt rätt väl dagen :)
Passet gick riktigt bra, och jag undrar om jag inte fick till ett PB i stångrodden där jag körde 90 kg superstrikt. Helt OK med en kroppsvikt på cirka 75 kg. Har förmodligen en diabolisk träningsvärk att se fram emot imorgon.

Tilläggas bör nog även att jag inte hade ätit sedan klockan 12:00 på dagen när jag gick in på gymmet vid klockan 19. Under passet drack jag lite EAA, det är allt. Detta är ett ganska bra bevis på att kroppen fungerar alldeles utmärkt utan att behöva tillföra energi var 3:e timme.


Dagen innan DC 07

Natten till idag fick jag i alla fall uppskattningsvis 3 timmars sömn, vilket är mer än på länge.
Det är inte helt enkelt att bli av med såna här mönster, utan man får i regel jobba med det under en längre tid. I alla fall om man skall tro på sömnexperternas råd och synpunkter.

Skulle jag spekulera helt fritt tror jag att det handlar om att jag aktiverar min hjärna för länge in på kvällen med allt ifrån bloggande till arbete med mina sidoprojekt, således har jag en massa tankar som snurrar omkring i huvudet omedvetet när jag skall lägga mig. Det jag ska prova är att stänga av allt som har med datorer och arbete att göra minst 20  minuter innan jag skall lägga mig för att göra absolut ingenting. Förhoppningsvis kommer det att fungera.


// Calle

Inga kommentarer: