Dagens träning: Rygg

Jag och tjejen ska alldeles strax iväg till gymmet där jag ska köra rygg.

På helgerna brukar vi träna tidigare än vad jag normalt brukar göra och det funkar helt OK. Förr var jag emot att träna för tidigt eftersom jag i regel inte kände mig tillräckligt "fylld" om jag tränade för tidigt.

Så här i efterhand inser jag att detta endast var hjärnspöken och att det inte innebär någon direkt skillnad fysiologiskt om man tränar på morgonen (på tom mage t.o.m.) eller på kvällen.

Återkommer med update i eftermiddag!

// Calle

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kan säga att det gör grym skillnad ifall du inte ätit ordentligt dagen innan.. :D iaf för mig. Men håller med dig, tycker egentligen inte det gör någon större skillnad när man tränar.
//Jörgen

Calle sa...

Jörgen: Ja visst är de det! För min egen del tycks det inte spela så stor roll om jag har ätit mycket kolhydrater eller liknande, utan mer om man har legat på kcal-överskott eller ej.

// Calle