Cardio completed


Dagens cardiopass är genomfört. Benen kändes helt ok genom hela passet om man bortser från den grymma pumpen jag fick när jag ökade motståndet, men det hör till.
Fick även upp pulsen rejält idag, men det kändes dock helt ok och jag tappade aldrig fokus.

Jag tränar alltid cardio med pulsmätare (Polar S210 med wearlink) för att kunna pressa mig själv. Det är dessutom kul att kunna se hur man utvecklar sig.

Resultat

Tid: 40 minuter
Medelpuls: 134 slag pr/min
Maxpuls: 182 slag pr/min
kcal: 424

Mitt VO2 (Mätning utförd med Polar Own index) innan min konditionssatsning för cirka två månader sedan, låg på 47, så jag ser fram emot att göra en ny mätning inom en snar framtid.
Jag märker dock redan stor skillnad i både arbetspuls och vilopuls!

Efter avslutat pass blev det stekt nötfärs (cirka 300 gram) med kidney och sojabönor kryddat med tacokrydda samt tre knäckebröd.
Senare ikväll blir det 50 gram vassle/kasein-protein samt omega tre.

Thats all for now folks!

Kör så det ryker!

Mvh Calle Sirén

Inga kommentarer: