Gårdagens pass

Igår körde jag ett helt OK pass bestående av bröst och triceps.

Började att värma upp i cablecrossen med stående flyes. Gillar denna övningen ganska mycket eftersom att den är skonsamt samt ger bra träff i muskeln. Här körde jag tre set och ökade vikten efter varje set.

Övning nummer två blev sittande press i maskin (Nordic gym). Egentliggen har jag inte mycket för att träna i maskiner, men denna gillar jag! Jag har under en längre tid haft väldigt svårt för bröstträningen och hittar inte kontakten. Men med just denna maskinen går det utmärkt.
Här blev det tre set, och även här höjde jag vikten för varje set. På sista setet var jag 4 plattor ifrån att maxa maskinen, men körde endast 4 repetitioner här.

Övning nummer tre blev en annan favorit: Flyes! Här körde jag tre set med 8-12 repetitioner med 22,5 kg's hantlarna. Jag gillar att man kan hålla statiskt på tillbakavägen och får bra sträck i musklaturen.

Jag avslutade bröstpasset med högrep i flyesmaskinen (Cybex) och körde till fail.

Efter detta var det dags för triceps! När jag tränar triceps går det i princip alltid bra, och detta passet var inget undantag.
Jag inledde med stående tricepspress i cable och körde sakta för att få maximal genomblödning.
Här blev det tre set á 8 reps.
Direkt efter gick jag till ännu en maskin som känns helt OK, nämligen Nordic Gyms Triceps extension. Här sitter man ner och pressar med en rak stång gakom nacken. Ger en sjuk stretch i muskeln och väldigt bra kontakt. Även här blev det tre set och höjning av vikterna efter vart set.

Som avslutning på tricepspasset körde jag liggande tricepsextension med hantel. Hr körde jag ganska lätt (12,5 kg) och körde till failure.

Idag kommer jag faktiskt att ta en vilodag då jag känner av halsen. Jag har gjort misstaget tidigare att chansa på att träna fast än man har känt sig lite krasslig, och har man otur kan det gå riktigt illa med exempelvis hjärtmuskelinflammation osv.

Imorgon är det ben som gäller, och jag känner på mig att det kommer att bli ett bra pass!

Vi hörs imorgon!

Kör hårt!

Mvh Calle

Inga kommentarer: