Ännu ett benpass genomfört

Idag var det dags för ännu ett benpass. Som jag har skrivit förut är detta en något som jag har delade känslor för. Visst, det är riktigt kul att köra slut på benen totalt, men till detta hör i princip alltid illamående och svimningskänslor när jag kör benen hårt.

Idag blev det frontböj som förstaövning. Här kunde jag dock inte köra mer än två set eftersom jag fick lite känningar i högerknät. Jag har en gång i tiden fått en ganska omfattande skada bakom patellan när jag körde Taekwondo, och denna skada gör sig påmind med jämna mellanrum.

Efter frontböjarna blev det benpress i maskin. Här körde jag tre set och jag kände mig ganska stark. Sista setet körde jag hela maget och kunde trots detta köra 9 reps.

För att avsluta framsidan av benen körde jag i vanlig ordning benspark (Nordic Gym). Jag har alltid vart ganska bra på benspark, så detta är en övning som jag ser fram emot vid varje benpass.
Även här blev det tre set. Började ganska lätt för att känna så att knäet inte strejkade. Set nummer två och körde jag på 80% av magasinen och kunde köra 8 reps respektive 7 repetitioner på sista setet.

Sedan var det dags för baksida lår. Jag började med raka marklyft som är lite av en personlig favorit. Den var ganska svår att lära sig, men när väl rörelsen sitter är den underbar.
Värmde upp på 50 kg, för att köra tre set på 80 kg till failure.

Övning nummer två blev sittande lårcurl. Ska jag vara riktigt ärlig så är denna maskinen riktigt dålig (Technogym). Man får känslan av att de är designade för chimpanser eller liknande.
Jag surnade till lite och gick till den riktiga maskinen istället: Liggande lårcurl (Cybex).
Här blev det tre set med dropset till failure!

Nu har jag avnjutigt två hamburgare av samma recept som jag har visat tidigare i bloggen, så nu återstår det bara att ta det lugnt i soffan resten av kvällen. För det är ju när man vilar som man växer, eller hur? ;)

Imorgon blir det cardio igen, om inte Metal Gear Solid kommer i vägen...

Vi hörs imorgon!

Det finns bara ett sätt att träna, hårt!

Mvh Calle

Inga kommentarer: