OMG...

...Vilken träningsvärk jag har i benen idag. Helt sjukt! Dessutom har jag ett par nya finskor som knarrar järnet när jag går här inne på kontoret. Gångstilen i kombination med det högljudda knarret från skorna måste vara ganska underhållande för kollegorna här inne på kontoret... :)

Ikväll är det som sagt spinning som gäller. Känner på mig att det inte kommer bli någon höjdare till en början då jag kanppt kan sitta ner på en kontorsstol för tillfället, allt på grund av träningsvärken i gluteus...

Hörs sen!

Mvh Calle

3 kommentarer:

Lina Sirén sa...

Hihi, sötis :oP
Tack för skjutsen idag älskling!
LOVE!

Jörgen sa...

Brukar du stretcha efter benpassen? kan rekommendera det annars =) hjälper grymt mycket på mig dock är min träningsvärk lite konstigt den förskjuts en dag, brukar känna av det som mest andra dagen efter passet mao. körde marklyft för första gången idag och började om på varje rep, funkade fint, iaf andra setet i första kom benen lite i vägen typ.
visst ja skulle fråga dig en sak, är det normalt att man tar mer i latsdrag med v-handtag än med brett handtag? jag tar en 10kg mer med v-handtaget, är ju ganska ny på det här med träning tänkte om det är en obalans jag har eller något.
ha en fortsatt trevlig kväll på cykeln =)
Mvh E!

Calle sa...

E: Jo då, har allt testat det mesta. Jag är ganska rörlig i lederna efter många år som kampsportare.
Sen har jag vid vissa benpass sådan pump att det nästan gör ont i musklerna när jag stretchar dem :)

Angående din fråga om ryggträningen:
Det är möjligt att du är starkare med smalt grepp, det är ingen omöjlighet.
Dock är det väldigt vanligt att folk drar med armarna i allt för stor utsträckning när de tränar ryggen, och detta gäller roddövningar i synnerhet. Se till att du inte använder biceps! Ett tipps är att använda händerna som "krokar" istället för att hålla i allt du kan med tummen runt greppet.
Detta kan ibland avlasta biceps en aning.

Mvh Calle