Turbo inside


Kvällens cardiopass gick riktigt bra! Redan från första början hade jag bra tryck i benen och flåset kändes fantastiskt! Som många andra idrottsmän/kvinnor visualiserar jag olika saker beroende på vad jag gör. När jag kör kondition och skall pressa på visualiserar jag en turbo som ger mig en riktig boost för att kunna öka det där lilla sista. Jag vet, låter löjligt, men det fungerar för mig.

Jag märker verkligen att min kondition börjar bli bättre, en riktigt härlig, nästan obeskrivlig känsla för mig! Jag har alltid värdesatt en bra kondition och förmåga att kunna andas obehindrat.
Som barn hade jag riktig svår astma och har varit nära dödförklarande ett par gånger, åkt ambulans otaliga gånger osv. Så för mig är konditionstränings vara eller icke vara ett ganska enkelt beslut.

Här kommer resultaten:

Tid: 40 minuter
Maxpuls: 167 slag pr/minut, trodde verkligen detta skulle vara högre med tanke på intensiteten!
Medelpuls: 141 slag pr/minut
Kcal: 457

Nu blir det en liten återhämtningsdrink bestående av 30 gram maltodextrin och 30 gram protein innan jag åker och handlar inför veckan som kommer.
Som ni kanske har läst i bloggen tidigare är jag tillfällig ungkarl tills på fredag, så vi får se vad detta kommer att innebära i födoväg :) Ska dock försöka att inte skräpa för mycket med maten.
Eftersom jag har uppbyggnadsperiod nu försöker jag alltid att tillföra tillräkligt mycket energi för att kunna bygga maximalt med fettfri massa.

Ha en fortsatt trevlig kväll på er, vi hörs imorgon!

Kör hårt!

Mvh Calle

Bilden är från Decembercupen 2007.

Inga kommentarer: