Cardio completed

Idag fick det bli ett något kortare pass då jag inte känner mig riktigt i form.
Som ni säkert vet skall man ta det försiktigt med träningen när man har infektioner eller liknande i kroppen. Anledningen till detta är att hjärtat blir extra belastat, och det finns fall där personer har dött i anslutning till träningen. Detta trots att de har varit väldigt vältränade.

Så mitt budskap idag är:
Är ni inte helt friska, vila helst, eller träna försiktigt!

Hur som haver, här kommer resultaten för kvällens pass:

Tid: 30 minuter
Maxpuls: 154 slag pr/minut (kändes betydligt högre)
Medelpuls: 131 slag pr/minut
Kcal: 306

I morgon är det styrketräning som står på schemat igen, och eftersom jag har brutal träningsvärk i axlarna så kommer det att bli ben i morgon istället för bröst/triceps.
Mår jag någorlunda så har jag för avsikt att köra mina älskade frontböjar! Detta är en av de i särklass bästa övningarna för framsida lår enligt mig!

Trevlig kväll på er, nu är det dags för protein!

Mvh Calle

2 kommentarer:

Anonym sa...

hej calle, hur dietar du? lite/medel/mkt kolh?
ketogen? cyklar du kolh?

skulle va roligt o veta, för säga vad dom vill, hård blir du.

hadet

mvh therese

Calle sa...

Therese: Hallå där ;) Tack ska du ha.
Min melodi är att justera ett från början ganska högt kolhydratsintag till ett egentligen obefintligt intag mot slutet av dieten.
Dock ligger jag förhållandevis högt på kcal genom hela dieten eftersom jag kompenserar kolhydraterna med fett.

Mvh Calle