Då var...

...Dagens axel och bicepspass genomfört. Egentligen var meningen att jag skulle köra axlar och mage, men eftersom jag kände för att ge mina biceps en omgång ändrade jag om lite. Det är helt OK att göra det om man känner för det, så länge muskeln i fråga är tilräkligt återhämtad.

Som förstaövning körde jag millitärpress bakom nacken. Började på 40 kg och jobbade mig upp till 65 kg. Det sista setet körde jag endast fyra repetitioner, så helt på hugget var jag inte.

Efter millitärpressen gick jag snabbt över till hantlarna och körde axelpress (utan ryggstöd) med 22.5 kg. Jag kan mycket väl köra tyngre här, men känner helt ärligt ingen anledning att göra detta eftersom jag lätt tappar kontakten. Här blev det tre set till failure.

Som avslutande övning för axlarna blev det i vanlig ordning sidolyft med en hand i taget. Inte heller här kör jag speciellt tungt eftersom man lätt tappar kontakten med muskeln. Här körde jag först på 7.5 kg till failure respektive 10 kg till failure.

Och nu: Biceps! Värmde upp med en lätt skivstång för att få bra genomblösning i muskeln. Efter detta gick jag över till hantlarna och körde först tre set med 14 kg til failure respektive 17 kg till failure. Konstigare än så behöver det inte vara att köra biceps i min mening.

Efter träningen blev det en hemmablandad gainerdrink i vanlig ordning. I min drink hittar ni i princip alltid 50 gram Mr Big Muscle Protein och 60 gram maltodextrin.


Väl hemma grillade jag 400 gram oxfärs till hamburgare (igen...) samt fyllde på med kosttillskotten och 400 gram mjölk.

Imorgon är det cardio igen, om inte min kropp vill något annat. Känner mig fortfarande lite krasslig och vilopulsen är något förhöjd. Jag låter helt enkelt dagsformen bestämma.

Vi hörs imorgon!

Kör superhårt!

Mvh Calle

Inga kommentarer: