Egentligen ett benpass...

...Men jag fann det mer lämpligt att köra axlar mage idag med tanke på att jag missade ett mål idag p.g.a. ett möte i Helsingborg. Men det sånt som händer, man får helt enkelt göra det bästa av situationen! Jag måste dock medge att jag var lite lätt irriterad på väg till gymmet (blir det när jag inte har ätit), och bättre blev det inte av att hela gymmet var knökfullt med folk... Men som sagt, man får göra det bästa av situationen!

Innan passet blev det 10 gram EAA, 3 stycken Kre-alkalyn samt en Ripped Fuel.

Väl på gymmet började jag att värma upp med lätta vikter för att axlarna skulle bli rejält varma innan jag började lasta på vikter. Axlarna är ganska känsliga, och har en ganska delikat uppbyggnad rent fysiskt, så enligt min mening är det värt de där extra minuterna för att bli ordentligt uppvärmd.

Som förstaövning körde jag millitärpress enligt: Första setet: 40 kg till failure. Andra setet 60 til failure samt set tre 65 kg till failure. Riktigt bra pump i axlarna vid det här laget!

Andra övningen fick bli sidolyft (en arms). Idag gjorde jag det synnerligen enkelt för mig. Jag körde fyra set med 7.5 kg till failure. När jag inte orkade mer droppade jag vikten till 5.5 kg. Fick brutal mjölksyra efter detta.

Tredje, och sista, axelövningen blev axelpressar med lätta hantlar. Jag började första setet med 16 kg och körde till failure. De två sista seten körde jag 22.5 kg till failure.
Et voila! Axelpasset klart för denna gången.

Nu var det dags för mage! På vårt gym har vi en riktig grym maskin, eller ja, det är snarare en kabelmaskin där man crunchar magen framåt, stående. Jag fick riktigt bra träff i mukslaturen av denna maskinen och brukar inleda magpasset med denna. Här blev det tre set á 70 kg till failure.

Som andra övning körde jag idag helt vanliga crunches, inget fancy. Även här körde jag till failure, även om det inte blev så många på de tre set jag körde p.g.a. föregående övning ;)


Direkt efter passet blev det min standarddrink: 60 gram maltodextrin plus 50 gram Mr Big Muscle Protein. Ser alltid fram emot denna under passena, så i vanlig ordning smakade den gudalikt...


Väl hemma blev det kalkon och dinkelpasta!

Resten av kvällen är vigd till film och eventuellt lite PS3 om det inte blir för sent.
Imorgon är planen att jag ska köra spinning, alternativt gå en promenad. Jag låter dagsformen avgöra.

Ha en trevlig kväll med er, vi hörs imorgon!

Kör hårt!

Mvh Calle

2 kommentarer:

Jörgen sa...

du bkar ju planera om dagar ibland, kan söga ifall du ska till gymmet idag, stick dit så tidigt du kan, det är ännu mindre plats idag vid de fria viktera, tror de ska montera upp något på väggen, alla bänkar är inflyttade från väggarna mot mitten av golvet.
Mvh E

Calle sa...

Jörgen: Ja, seriöst så förstår jag inte vad deras problem är. Att det kan ta ett HALVÅR att renovera ett gym är helt fantastiskt. I synnerhet när det till stor del handlar om kosmetiska förändringar.
Men vi håller tummarna för ett kanongym när det är klart :)

Ha en bra kväll! / Calle