Rygg och baksida axlar

Idag var det dags för rygg och baksida axlar. Jag värmde upp lätt med skivstångsrodd tills jag kände att värmen kom, därefter lastade jag på så att stången vägde 80 kg. Första setet kände jag att det fanns mer att hämta, så vikten slutade på 100 kg. De två sista seten körde 8 respektive 6 repetitioner med helt godkänt utförande.

Övning nummer två blev även denna gången latsdrag bakom nacken. Detta är en övning som jag verkligen gillar eftersom den ger bra träff i musklaturen. Här körde jag tre set enligt: Set 1: 60 kg, set 2: 65 kg och sista setet 70 kg till failure. Som ni ser kör jag inte överdrivet tung i denna övning. I min värld är utförande alltid viktigare än vikt.

Som sistaövning blev det sittande rodd med smalt v-grepp. Första setet: 70 kg, andra setet: 80 kg och slutligen set tre där jag körde på 90 kg. Här lyckades jag dock endast med fyra repetitioner.

Efter ryggen var det raskt över till hantlarna för att köra framåtlutade sidolyft (en arm i taget) för baksida axlar. Här kör jag i regel alltid ganska högt repetitionsantal eftersom jag har lättare att få kontakt då. Här körde jag med 7.5 kg till failure gånger fyra set.

Efter träningen höjde jag idag kolhydraterna en del eftersom jag inte har hunnit äta som jag borde under dagen (mycket på jobbet). Drinken hade följande fördelning: 50 gram Mr Big Muscle Protein + 80 gram maltodextrin.

Snart är det dags för sängen, är HELT slut!

Imorgon hoppas jag på ett härligt cardiopass, så häng med i morgon för update!

Ha en trevlig kväll / Calle

Ps. Kör hårt!

Inga kommentarer: