I´m back!

Efter en väldigt händelserik period både på arbetet och privat är jag tillbaka! :)
Jag har dock tränat på som vanligt, men haft dåligt med tid att uppdatera bloggen med vettigt innehåll. Kvalité före kvantitet är vad som gäller här :)

Idag var jag på gymmet och körde axlar och mage.

På axlar körde jag idag endast två övningar. Axelpress och sidolyft. Egentligen var min avsikt att köra militärpress bakom nacken, men jag kände mig något instabil i höger axel så jag avbröt här.
Axelpasset gick riktigt bra och jag körde med vikter där jag kunde utföra runt 8 repetitioner samt ett avslutande set där jag körde väldigt lätt för att kunna "pumpa ur" axlarna ordentligt.

På mage blev det idag stående crunches i maskin. Här kan man lasta på ganska ordentligt, och man känner verkligen kontraktionerna! Här blev det fyra set, giant set.
Jag är ganska restriktiv med övningar på magen eftersom jag upplever att triceps och ryggträningen aktiverar magmusklaturen i hög grad (statiskt).

Efter träningen blev det pizza! Eftersom jag inte går på diet nu brukar jag med jämna mellanrum unna mig saker som jag är sugen på, och en ganska trevlig bonus är att jag får riktigt trevligt tryck i musklerna av skräpmat. Tyvärr ;)

Imorgon är det mek med bilen som gäller, men om jag känner att det finns tid kommer jag även lägga in ett lätt spinningpass!

Ha en trevlig kväll med er, vi hörs imorgon!

Mvh Calle

1 kommentar:

Jörgen sa...

hehe populärt att käka pizza när lina dietar? =) skönt att det rullar på. har själv tagit en liten paus på typ en vecka. Kände att kroppen och huvvet behövde det, svårt att hitta motivationen när man inte tycker man ser resultaten.
ha det gött!
mvh E