Bröst och triceps

Igår blev det ett snabbt och effektivt pass bestående av bröst och triceps.
Jag har alltid gillat att köra bröst och triceps ihop eftersom man ökar vilan för triceps mellan passen (Push and pull principen). Det samma gäller mitt upplägg att köra ryggen och biceps ihop.

Som ni kanske kommer ihåg tillbringade jag hela dagen i Göteborg med fyra viktiga kundbesök (som gick riktigt bra f.ö.), så jag var egentligen helt slut när jag kom hem. Men det är inget EAA samt två Lean inte rår på... ;)

På bröst körde jag förhållandevis lätt genom hela passet och körde tre övningar: Hantelpress, flyes samt sittande bänkress i maskin (Nordic gym).
Triceps fick genomlida två gastkramande övningar gånger fyra set: Tricepspress i cable (reppar på fullt mag nu för tiden) samt sittande tricepspress i maskin (Nordic gym). Fick riktigt ordentlig pump i triceps så jag kunde bege mig hemåt och dricka min sedvanliga PW-drink.

Idag var tanken att jag skulle köra cardio, men med tanke på min nuvarande arbetssituation i kombination med en förkylning som vägrar ge med sig, var det absolut inte läge.

Imorgon är det dags för mitt favoritpass, det vill säga: AXLAR! Jag fullkomligt älskar att köra axlar, och jag misstänker att det syns på min fysik :)

Nu är det dags för mat, så vi hörs i morgon!

Mvh Calle

5 kommentarer:

Anonym sa...

visst gör det det mannen!
överlever du utan mej?
kommer bli jobbigt imorgon o inte ha ngn å lyssna på Fredags In Flames va? =(

kram

das Gäb

Calle sa...

Gabbi: Tjena! :) Måste medge att det är lite underligt med en tom plats snett framför mig... Får väl köra In Flames själv, men det blir nog inte samma sak :(

BlondeAmbition sa...

haaaj!
ja kan ja förstå =( nee inte blir d det inte! men jag lovar att vif 15 snåret ska jag oxå lyssna litta på dem!,

sköt om daj! ps bullar med pulvret (tack tack tack!), havregryn, lättfil och kruskakli blev supergoda!

Calle sa...

Gabbi: Det är ordning och reda på dig :) Det är bara fantasin som sätter gränser när det gäller matlagning.

Hur går det för dig?

Mvh Calle

BlondeAmbition sa...

d går la bra, har inte börjat än, börjar ju på måndag!

men jag fick körkort idag =) äntligen!!!!!!!!!!!

ha en bra helg!