Legday

Idag var det dags för benen. Ingen som tränar ben hårt kan påstå att det är en speciellt angenäm upplevelse. Illamående och andnöd är standard på benpassen... :)
Men i vanlig ordning var det bara på med Slipknot och In flames, väcka agressiviteten, och köra!

Trots att det var tungt genom hela passet gick det sammantaget bra. Körde benpress samt benspark för framsidan samt raka marklyft och lårcurl för baksidan. Jag kör alltid ganska tungt på benen förutom vid de raka marklyften där jag endast körde på 70 kg idag.

Jag avslutade passet med 6 set vader i vadpressen, Här lastade jag på 65 kg och körde till failure. Vid det här laget började jag se stjärnor vid de sista repsen på respektive set, men som sagt, inget ovanligt när man kör ben.

Direkt efter passet körde jag 65 gram maltodextrin och 50 gram Mr. Big Muscleprotein.

Nu är det bara att ta det lugnt i soffan som gäller, är helt slut!

Ps. Beställde ett Playstation 3, 80 gb idag! Nu skall jag bara hitta Metal Gear Solid 4 också, så är den lilla fritid jag har räddad! Kanske kan man köra medans man cyklar på spinningcykeln? Hmm... Värt att testa i alla fall!

Kör hårt!

Mvh Calle

5 kommentarer:

Jörgen sa...

Alltid kul att träffa folk in real life =). Såg att lina vart där också hon såg dock väldigt upptagen ut o man vill ju inte störa =). Du verkar lyckats få ihop ett bra pass tillslut även om det vart lite kämpigt innan det ens satte igång, hårt att kunna köra på ändå!
Vart själv riktigt trögt i idag trodde jag skulle vara lite fräschare, har dock varit trött hela dagen känns det som, ordnade dock upp sig mot slutet av passet.

nice med ps3 har själv gått och funderat på det. Har man dessutom en dator med blueray brännare så kan man ju bränna ut sina foton o sånt o köra upp i full hd.... =)

Anonym sa...

Tjena Calle!
Gällande ps3 så kan jag rekommendera att du köper en sladdlös dosa sedan så fungerar det utmärkt att spela medans man cyklar. Ta en titt på hur Erik Fankhouser sköter sin cardio under morgonen...han spelar tv-spel medans han kör cardio på sin crosstrainer.
mvh

Calle sa...

Jörgen: Haha, jo igår var jag ganka seg. Det brukar ta en stund innan man kommer igång på allvar.
Angående brännare så ser man ju fram emot när PS3an går att chippa, då öppnas en spännande värld med tanke på internet ;)

Haje: Ja, det låter ju inte dumt! Ganska avancerat att köra crosstrainer och spela samtidigt :D
Där gäller det att ha koll på sin motorik...

Mvh Calle

Jörgen sa...

tror det går att bränna ut redan nu, tror inte man behöver chippa för att göra det. tror inte det är chippbart för att köra från hd.
tog benpasset kol på dig i förrgår. inget inlägg igår lr idag? =).
Mycket å göra kanske, eller så kom ps3:an väldigt snabbt. =)

Calle sa...

Jörgen: Head on :) Haha
Faktiskt en blandning av båda saker.
Har haft mycket på jobbet så jag har haft dåligt med tid (har en tendens att ta med det hem nämligen). Sen kom min PS3a i förrgår, vilket inte har förbättrat min uppdateringsfrekvens här precis.. ;)