Summering av ryggpasset

En lätt svettig ryggbild från dagens pass!

Idag gjorde jag ett helt ok pass. Till en början tog det emot och jag kände mig allmänt seg.
Jag värmde upp ryggen med lite lätt stångrodd, 50 kg, och reppade tills jag kände mig riktigt varm i musklerna. Lastade på tills jag hade 80 kg och körde tre set á 6-8 repetitioner.

Efter rodden gick jag över till en av mina absoluta favoritövningar, latsdrag bakom nacken.
Här brukar jag inte köra överdrivet tungt eftersom jag tenderar att tappa kontakten med ryggmusklaturen. Det blev tre set med 8 reps på varje och jag fick rejäl pump i ryggen, härligt!

Efter denna övningen var det raskt över till den sittande rodden. Här lastade jag i vanlig ordning på ordentligt och var två plattor från att maxa maskinen (Nordic Gym, seated row). Tre set á 8 reps blev slutnotan denna gången.

Som avslutning på ryggpasset ville jag idag belöna mig själv med något alldeles speciellt, nämligen kronlyft. Först lätt uppvärmning på 60 kg, kort därefter lastade jag på 180 kg och körde tre set. Första setet drog jag 8 repetitioner, andra 6 repetitioner och sista endast 4 reps.

Efter ryggen blev det baksida axlar. Körde framåtlutade sidolyft med 7.5 kg's hantlarna tills failure samt liggande kryssdrag i cable-crossen. Riktigt skön pump i baksida axlar!

Avslutade passet med mage, crunches i maskin till failure.

Ett riktigt bra pass med hög intensitet! Härligt när man känner flow i träningen och syresättningen räcker till.

Nu väntar 500 gran oxfärs och lite bröd!

Hörs imorgon, och kör hårt!

Mvh Calle

Inga kommentarer: