25 gram kolhydrater

Idag var det dags för det beryktade benpasset igen.

Egentligen var jag har helt slut när jag kom hem från jobbet, så jag somnade en stund i soffan efter maten. Dagen till ära hade jag höjt intaget av kolhydrater med 25 gram pga jag börjar känna mig lite väl tom i kroppen. Hur som helst. När jag väl kvicknade till kändes ett effektivt benpass ganska avlägset, men disciplinerad som man är, var det bara att ta sig samman och bege sig mot gymmet.

Ryggens form dagen innan DC 07.
Logiskt på ett inlägg om benen, jag vet.

Väl på plats började jag värma upp lätt inför mina tunga frontböjar i vanlig ordning. Den stora skillnaden idag var att jag faktiskt kände mig riktigt stark i benen. Jag kommer egentligen inte ihåg sist jag gjorde det, eller ja, när jag vägde 87 kg och såg ut som en knubbsäl hade jag ganska bra tryck i benen ;)
Passet i sin helhet gick riktigt bra och jag fick tom till en PB (på diet, inte illa) i bensparken!

Tänk vilka underverk lite extra kolhydrater kan göra...

Tänkte försöka slänga upp lite dokumentation på dagsformen under morgondagen. Det går sakta men säkert framåt och jag har inga tvivel om att det kommer att se bra ut till plåtningen på Fitnessfestivalen.

Morgonvikt: 72.6 kg. Verkar hålla en del vätska, igen...

Vi hörs i morgon

// Calle

Inga kommentarer: