Dagens pass och framtida målsättning

Dagens styrkepass gick helt OK. Visst, nu börjar man känns sig sliten på riktigt, men med tanke på förutsättningarna gick det ganska bra. Dock var det ingen höjdare formmässigt eftersom jag är riktigt vätskig för tillfället.

Som jag har nämnt tidigare har jag inte tappat alls så mycket styrka som vid tidigare dieter. Detta är givetvis en bra indikator på att musklerna har bevarats något bättre än vid mina traditionella dietupplägg.
Tilläggas bör även att jag aldrig har kört så här lite cardio som jag gör nu. Innan handlade det om 3 timmar om dagen medens det endast handlar om en bråkdel av detta under denna dieten.

Nu är det endast några få dagar kvar på dieten och jag ska verkligen ge allt nu den sista tiden.
Tyvärr är inte formen riktigt vad jag hade önskat, men så är det när man är sent ute...




Jag har dock insett att det får vara slut på grisbulkandet. Det är bara oerhört kontraproduktivt för det jag försöker uppnå: Ökad muskelmassa, styrka och en god form året runt.
Att bära runt på en massa onödigt kroppsfett är inte bara oestetiskt men även hälsovådligt, minskar testosteronet, ökar östrogenet och gör dieterna onödigt plågsamma.



Ett annat mål jag har är att komma igen med kampsporten igen. Det är inte lätt att bara lägga 15 år (minst) av diverse kampsportsträning bakom sig, det finns alltid ett sug. Speciellt för att sparras.


 Under diet känns det dock oerhört jobbigt att köra högintensiv kardiovaskulär träning utan kolhydrater i kroppen, så jag har haft ett uppehåll från denna ett tag. Sen gick ju min fot sönder som vissa av er kanske kommer ihåg. Dock känns den bättre nu, inte hundra, men bättre.

I morgon har jag bara cardio på schemat så jag ska försöka att se till att få lite extra välbehövlig vila under morgondagen.
 Nu är det inte många dagar kvar till Fitnessfestivalen med plåtningar och coachning. Det är lite Deja Vu över det hela, man har ju gjort detta några gånger nu...

 // Calle

2 kommentarer:

Anonym sa...

Klockrent att där ligger en McDonalds annons under inlägget :)

Calle sa...

Anonym: Haha! Ja, det är fantastiskt.
Jag lider varje gång jag ser den dessutom... :)

// Calle