Pass med pump

Efter en dag på jobbet med lite strul och omstruktureringar (goda sådana, dock) så var jag ganska slut när jag väl kom hem. Det sista jag egentligen var sugen på var att åka och träna.

Innan träningen var det dock dags för mat först och främst. På dagens meny: Äggvitor och Kalkon med grönsaker :) Efter att jag hade ätit upp (cirka en minuts effektiv tid) så slocknade jag med omedelbar verkan på soffan och vaknade en timma senare med känslan av att jag var totalt utvilad (!). Synnerligen underligt.

När jag kom till gymmet så gick jag till solariet innan passet. Tycker det är ganska skönt att bli ordentligt varm innan man kör igång. Dessutom så är det nog ingen dum idé att få lite extra D-vitaminer nu i influensatider...

Hur som helst fick jag till ett helt OK bröst/triceps-pass och fick en hiskelig pump. Alltså den där typen av pump som gör att du har svårt att röra dig. Sådan pump är långt ifrån optimal enligt min mening då det känns som om den drar ner styrkan ganska mycket, dock är det ganska trevligt när venerna är stasade både på axlar och bröst, då vet man att det går i rätt riktning.
Synd att man inte hade kameran med sig, det såg ganska häftigt ut måste jag säga.

Bjuder på en dagsfärsk ryggbild.

Dagsvikt: 72.3 kg

// Calle

Inga kommentarer: