Två veckor kvar

Nu är det bara två veckor kvar till plåtningen.

Stressen börjar krypa närmare och närmare i samma takt som nojorna. Hur dom helst är jag ganska övertygad om att jag kommer hinna se duglig ut till detta. Ska ju trots allt tömma och ladda innan för att se lite tightare ut. Med tanke på hur bra den senaste 1.5 månaden har gått är jag hittills mer än nöjd. Har aldrig fått så här bra resultat på så kort tid och jag har gjort många nya lärdomar både om min kropp om kosten, trots att jag anser mig själv ha rätt bra koll på det sedan innan. Men så är det ju, man lär sig något nytt varje dag.

87 kg. Stark men fet.

En sak som jag definitivt har beslutat mig för är att hålla en skälig året-runt-form i fortsättningen. Det är helt enkelt inte gynnsamt på något sätt att bulka upp sig till en gris mellan tävlingarna, för att inte tala om hur mycket hårdare dieten blir...
Exakt hur mycket jag ska gå upp har jag inte ännu bestämt, men att ligga strax under 80 kg kommer jag garanterat att göra.

Jag kommer fortsättningsvis att äta enligt periodisk fasta. Jag har som jag tidigare skrivit insett att det inte finns något högre syfte i att äta 8 gånger om dagen, tvärt om, det kan vara oerhört stressande att hela tiden behöva Känns sig tvungen att hålla sina mattider.
Det kommer att bli oerhört spännande att köra periodisk fasta under uppbyggnadsperioden, och jag tror att det kommer fungera utmärkt för mig precis som det gjort under diet.

// Calle

4 kommentarer:

Kalsongmannen sa...

Synd att mat är så gott bara :) Skämt o sido, är ju igentligen ingen ursäkt, kunskap och disciplin är det som behövs. Allt med måtta, vad det nu är...

Kommer absolut att köra periodisk fasta även jag efter tävlingen för att inte dra på mig för mycket snabbt, skynda långsamt helt enkelt.

Kör hårt nu inför plåtningen!

Kommer du att vara på DC? Vore kul att personligen hälsa på dig.

Ha det bra.

Calle sa...

Kalsongmannen: Då tänker vi likadant.
Har tränat i mer än 10 år nu, så att gå upp i muskelmassa snabbt är egentligen en omöjlighet (utan dunderhonung). Därför är det smartare att höja energin sakta men säkert som du säger.

Jag kommer absolut att komma till DC, så kom gärna och säg hej!

// Calle

Anders sa...

Hejsan.
Har precis hittat din blogg =) Bra läsning och kul eftersom jag själv dietar med hjälp av periodisk fasta just nu! Sjukt rolig diet eftersom styrkan hänger kvar, jag ökar fortfarande i styrka..
Kör hårt!

Calle sa...

Anders: Välkommen då! Jag kommer att dieta cirka två veckor till för att sedan försöka bygga fettfri massa med hjälp av periodisk fasta, så häng på!

Kör hårt!

// Calle