En bra dag, helt enkelt

På diet har dagarna en förmåga att kännas ganska enkelspåriga, vilket inte är så konstigt. Åtminstone inte om man lägger upp dieten på det sätt som jag gör: Samma sorts mat dag ut och dag in, allt för enkelhetens skull. Även om jag verkligen uppskattar vällagad mat så anser jag att tidsvinning med att köra storkok och "no brainer"-upplägg vida överväger fördelarna med kulinariska smaksensationer. Dessutom är det ju avsevärt mycket lättare att hålla reda på energiintaget.

En annan sak som jag verkligen uppskattar i mitt liv är mitt arbete. Faktiskt.
Mitt arbete är verkligen definitionen av frihet under ansvar, och jag trivs kanon med det. Dessutom får jag arbeta med något jag verkligen brinner för, reklam och Internet. I love it. Dessutom har jag en stöttande omgivning på min arbetsplats, och detta gäller i synnerhet min chef. Detta är jag oerhört tacksam för.

På kvällens styrkepass var det rygg som gällde. Just ryggen är "en" muskelgrupp (ryggen består som Ni säkert vet av otaliga separata muskler egentligen) som jag verkligen gillar att träna, och jag vill tro att det syns också. Jag har alltid haft ganska lätt för just ryggträningen och svarat bra på den.
En lite rolig anekdot är att jag som nybörjare på gymmet varken körde axlar eller rygg!
Det komiska är att dessa två muskelgrupper sticker ut mest på min fysik idag... :)

Passet i sin helhet gick riktigt bra, åtminstone styrkemässigt. Jag börjar verkligen känna av energibristen rejält nu och framförallt på repförmågan s.a.s. Har i princip ingen uthållighet, men vi får hålla tummarna att den kommer tillbaka, åtminstone delvis, under ladden innan tävlingen.

Målbilden just nu.
Tömd och i bra form inför Dc 07.

Men som jag skrivit tidigare är min prio 1 att komma i så bra form som bara möjligt i detta skedet.
Tänkte att jag skulle slänga upp en ny film till helgen igen. Det som är extra motiverande just nu är att man i princip kan se förändringen från dag till dag, eftersom den totala fettmassan sjunker. Detta resulterar självklart i att 1 kilos förlust av fettmassa märks mer nu, än för en månad sen.

Nu är det dags för att få lite sömn. Sömnen är som bekant A och O för resultaten, så försök att sköta denna efter bästa förmåga.

Hörs i morgon!

// Calle

Inga kommentarer: