Den nakna sanningen (nytt videobevis)

Jag har förstått att gårdagens klipp var föga imponerande med tanke på frånvaron av kommentarer. I vanliga fall brukar det rassla till ordentligt i kommentarsfältet när man postar dagsformsbilder, ris som ros.
Efter att ha tittat närmare på klippen inser jag att det långt ifrån återspeglar verkligheten. Så jag gjorde som vilket vuxen man som helst skulle göra, letade upp en bättre plats för att kunna flexa inför miljontals människor (eller hur...)! :)

Nedan finner Ni den nakna sanningen, ja på min dagsform alltså.



Vikt: 74, 6 kg @ 175 cm (således något vätskig).

// Calle

9 kommentarer:

Kalsongmannen sa...

Ser ut att ha likvärdig fettfördelning som mig, alltså taskigt kring nedre rygg och nedre mage. Får du bort det visuellt sett så blir det ju kanoners, problemet är ju dock att det alltid vill släppa sist....
Ligger i nuläget på 73.9 kg tömd på 175,5 cm, har postat en del bilder den senaste veckan på bloggen.

Kör hårt nu Calle!

Calle sa...

Kalsongmannen: Jag har haft samma problemområden inför mina andra tävlingar och vet med mig att det brukar släppa strax innan.

När du skriver tömd, menar du vätsketömd!!?

Du med! Mitt mål är verkligen att hinna upp på scenen.

// Calle

Pjär sa...

Börjar se anständigt ut Calle! Man ser lite räfflor på ryggen och tricepsen. Hur mycket tänkte du gå ner? Och hur lång tid är det kvar till DC?

Calle sa...

Pjär: Jag går ner tills det ser bra ut ;) Tävlingen är den 28/11, så det börjar bli bråttom...

Tack för påhälsningen!

// Calle

Kalsongmannen sa...

Jag menar helt tömd på glykogen utan vätskemodifikation. Alltså typ 2 kg vätska som skulle kunna släppa om jag nu ville det.

Calle sa...

Kalsongmannen: Ok! Tänkte väl :) Men man vet aldrig...

Kör hårt nu! Det ser kanon ut.

// Calle

Andreaz sa...

Antal kommentarer är aldrig ett mått på vilken form du har.

Såg du inte mina härliga kommentarer, 2 dagar innan nordiska. Där de frågade varför jag inte dietade till tävling? Min form som jag hade då var en allround form för vilken gymkille som helst.

Men visst börjar din form ta sig, tycker ryggen verkar ha kommit bra. Men som sagt, det härliga navelfettet släpper ju alltid sist.

Kör hårt nu sista biten! 3,5 veckor kvar va? Ganska långtid att få saker att hända. Min diet till SM blev ju 7 veckor och jag kom i alla fall i hygglig form, kanske skulle behövt som till Nordiska (9veckor). Men nu tar jag fram piskan och piskar dig lite frpn Sthlm.

Calle sa...

Andreaz: Nej de kommentarerna missade jag! När man tänker efter så känns den typen av påhopp så onödiga. Alla har vi ju olika förutsättningar.

Formen börjar att arta sig sig, faktiskt. Den stora frågan är bara om jag kommer hinna ända fram, men jag ger verkligen allt.

Tack för ditt stöd, Andreaz!

// Calle

Andreaz sa...

Vet att du ger allt och du gör det bra. Tror på dig!