Darrig update

Dagens pass gick helt OK. Styrkan var på sin plats och jag lyckades köra en 5:a på 40 kg i hantelpress, vilket är fantastiskt för att vara mig. Dock var uthålligheten totalt värdelös även idag... Måste låta som en hjärtlung-maskin när jag tränar :)

Utan att avslöja allt för mycket ligger jag på ett lågvolymprogram för tillfället, vilket är helt nytt för mig. Det är inte så att jag körde löjligt många övningar innan, men avsevärt många fler än vad jag gör idag. Upplägget passar dock mig mycket bra, och jag märker dieten till trots, att styrkan ökar på vissa övningar. Testade även att köra EAA tillsammans med NO under passet, och jag tycker nog att det förbättrade trycket en del. Ska testa nästa pass också för att se om det är något att ha.

Dietmässigt så knallar det på. Periodisk fasta är nu min livsstil och jag har mycket svårt att se mig själv gå tillbaka till en "klassisk" diet med 6-8 mål per dag. Så här i efterhand förstår jag verkligen inte hur jag lyckades hinna med all mat. Snacka om att man måste varit helt neorotisk med sin mat och vilka tider denna skulle intas på back in the days...

I morse var jag även och lämnade hojen hos en kompis för vinterförvaring. Det var otroligt kallt och köra den lilla biten på runt 4 km, men det gav ändå samma kick som man upplever under högsommaren :) Det var givetvis med en liten klump i halsen man rullade in den för året.

Här är samma dag som jag hämtade hojen.
Är "lite" rundare där än nu :) Suzuki SV 650 S 04.


Nu är det mat som gäller, men vi hörs i morgon!

// Calle

2 kommentarer:

Andreaz sa...

"Periodisk fasta är nu min livsstil och jag har mycket svårt att se mig själv gå tillbaka till en "klassisk" diet med 6-8 mål per dag"

Välkommen kompis. Så skönt att vi blir fler. Precis som du säger, så är det en livsstil.

Får dock inte glömma att folk tittade skumt på en när man åt hela tiden. Nu är det nästan värre, lika frågande blickar...

Calle sa...

Andreaz: Haha! Ja, de kanske tror att man är annorektiker nu istället...

Skämt o sido. Jag tillbringade så många år i tron om att alla muskler skulle försvinna om jag inte åt konstant. Detta var givetvis helt fel. Men man lär ju så länge man lever heter det ju.

Ha det fint :)

// Calle