Backday

Dagen till ära var det dags för att köra mitt favoritpass, nämligen rygg.

Jag hade höga ambitioner innan passet och siktade på att få till minst ett PB. Dock var jag lite segare i kroppen (strul på jobbet gjorde mig ganska trött) än beräknat så jag fick nöja mig med att tangera resultaten från mitt förra pass.
Detta är egentligen väldigt bra med tanke på hur lågt jag ligger på energi just nu, så jag är mer än nöjd. Speciellt förvånad är jag över hur starkt jag är i basövningarna trots att jag har gått ner mer än 12 kilo totalt sedan jag började dieta. Visst, några kilo lättare tränar jag, men det återspeglas inte alls om man ser till min viktnedgång.



Detta är en stor skillnad jag har märkt med Periodisk Fasta. Styrkan håller i sig bra mycket längre än vid en traditionellt upplägg. Under min diet inför DC 2007 kommer jag ihåg att jag tappade oerhört mycket styrka redan någon månad in på dieten.


Bilderna ovan är från gårdagen. Tagna på samma gång som filmen i förra inlägget.
Funderar så här i efterhand om film verkligen är det bästa sättet att presentera dagsformen på?

Vad tycker Ni?

// Calle

2 kommentarer:

Andreaz sa...

Ryggen börjar bli riktigt hård! Där tycker jag mig se största skillnaden.

Film är roligare tycker jag :P

Calle sa...

Andreaz: Jo då, ryggen börjar se vettig ut. Fast personligen tycker jag allt att helheten är förbättrad också :)

Ok, en röst på film då!

// Calle