The pain

Idag var det dags för hatpasset nummer 1 i min bok: Benpasset.

Ni som läser min blogg vet säkerligen hur extremt jobbigt det är att köra ben. För er som inte har gått på strikt diet innan, kan jag berätta att det inte direkt underlättar för denna typen av tung träning...

Initialt kändes det helt Ok. Jag körde mina frontböjar på duglig vikt (80 kg) och kunde de avsedda repetitionerna, men efter ett tag slog det till.
Från en minut till en annan förvandlades jag till en mänsklig hjärt/lung-maskin med tillhörande svimningskänslor. :) Men det var bara att köra på, så jag gick raskt (Läs: I princip kröp) bort till bensparken där 7 repetitioner på 90 kg inte direkt hjälpte.

Hur som helst genomled jag mitt planerade pass till slut. Det handlar bara om beslutsamhet!

Jag har fått höra från flera håll sedan jag lade ut den första dagsformsfilmen på bloggen att de inte är rättvisande för min form. Har även fått höra att jag ser betydligt större ut på riktigt.
Alltid roligt när det är på det hållet :) Detta till trots kommer här en dagsfärsk ryggbild.

Dagsformen. Vikt: 73.3 kg


Vi hörs i morgon

// Calle

9 kommentarer:

Andreaz sa...

Nu ser du hårdare ut! Ben kan vara förjävligt på diet..... Men desto roligare när man får äta lite :)

Calle sa...

Andreaz: Kul att höra! Ben suger på diet, i alla fall en bit in på den.
Vi får bannemig ordna med en fika efter dieten uppe på sumpan.
Kommer med stor sannolikhet att få andra arbetsuppgifter på jobbet, vilket kommer att innebära lite mer resande för min del.

// Calle

Andreaz sa...

Nä men va trevligt! Men varför sumpan? :)

Calle sa...

Andreaz: För att det är schteek! :)
Haha, skämt o sido. Vi kan ta det var som helst egentligen. Brukar sitta på Majorsgatan när jag är uppe på besök.

// Calle

Andreaz sa...

Haha, va fan Calle. Sumpan är inte stek. Du menar Stureplan?

Calle sa...

Andreaz: Haha! Har jag blandat ihop det med något ghetto nu eller? :))

// Calle

Andreaz sa...

Haha, tror du det eller :)

Vi kan ju alltid sitta på bänken med resten av a-lagarna där!

Calle sa...

Andreaz: Haha! Jag får sluta försöka vara flashig, det går liksom inte hem för min del... Är långt ifrån din IDG-bild från 2007 ;)

// Calle

Andreaz sa...

Haha, det ska du nog vara glad för!